Újabb trendek a munkakeresésben és munkavégzésben!

A toborzásban és álláskeresésben folyamatosan újabb és újabb trendek köszönnek be, így nem is meglepő, hogy újabban a közösségi média felerősödése mellett a smartworking is egyre nagyobb teret hódít. A technológia gyors fejlődése szintén nagy hatással van a munkakeresésre és nem utolsó sorban a munkavégzés módjára is.

Az Adecco Work Trends Study középpontjában a közösségi média munkakeresésben betöltött szerepe, illetve a jövő munkavégzése áll az álláskeresők és a munkaadók szemszögéből. A tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a közösségi médiák szerepe egyre jobban felerősödik az álláskeresés során, melyek közül a legnépszerűbb a LinkedIn. A Facebook közösségi média pedig leginkább az énmárka építési célokat szolgálja. Az álláskeresés során a LinkedIn kerül előtérbe, és a Facebookon leginkább az adott munkáltatóról kialakult véleményt ellenőrzik a munkát keresők. A munkaadók nem tesznek a két platform között nagy különbséget. Mintegy harmaduk válaszolta azt a kutatás során, hogy megkérdezi a potenciális munkavállalót a közösségi média jelenlétéről, illetve ugyanennyien utasítottak már el jelöltet a közösségi profil tartalma miatt.

A tanulmányból az is kiderül, hogy minél több közösségi média felületen aktív az álláskereső annál nagyobb esélye van arra, hogy kapcsolatot vegyen fel munkaadóval. A tanulmány arra is rávilágít, hogy a munkaadók gyakran veszik fel a kapcsolatot akár passzív jelöltekkel is.

A munkavégzés helyének szempontjából egyre fontosabb lesz a rugalmasság. Annak ellenére, hogy a munkakeresők többsége, de még a munkaadók fele sem hallott a smartworking kifejezésről, erősen érdeklődnek ennek a megoldása iránt. Az álláskeresők fele vallja azt, hogy szívesen dolgozna otthonról, de közel hasonló számban vannak azok, akik otthonukhoz közeli irodát választanának. A megkérdezettek harmada közösségi irodát választana, és szintén egyharmada út közben is ellátná feladatait.

Forrás: Piac&Profit